HAKKIMIZDA ETKİNLİKLER ÜYELİK BASIN ODASI BİLGİ BANKASI KAYNAKLAR KARİYER İLETİŞİM

İş seyahatlerinde sürdürülebilirlik

İş Seyahatlerinde Sürdürülebilirlik

Müşterilere hizmet sunmanın bir yolu da iş seyahatleridir. Müşteri ziyaretleri, aynı zamanda şirketlerin ilişki kurma ve teslimat kabiliyetlerini de temsil eder. Ancak bu seyahatler, gerekli olmakla birlikte, sürdürülebilirliğe yönelik önemli kaygıları da tetikliyor. Çevresel endişelerin artmasına bağlı olarak artık daha fazla şirket karbon ayakizini ölçüyor ve sonuçlar, iş seyahatlerinin yüksek derecede karbon salımına neden olduğunu gösteriyor.

Küresel İş Seyahatleri Birliği (GBTA) bu konuda Avrupalı ve ABD’li şirketlerde bir araştırma yaparak seyahat yöneticilerinin, sürdürülebilirlikle ilgili girişimlerin önemi hakkındaki farkındalıklarını ve sürdürülebilirlik uygulamalarının etkilerini değerlendirdi. 26 Ocak 2015 tarihinde yayınlanan ‘Seyahat Programlarında Sürdürülebilirlik’ başlıklı rapordan öne çıkan sonuçlar şöyle:

• Avrupalı ve ABD’li şirketlerin yüzde 40’ı sürdürülebilirlik konusunda yapılan girişimlerin toplumsal imaja katkı sağlamakla birlikte ölçülebilir faydaları olduğunu, daha verimli ve etkili iş süreçlerine yol açarak çalışanlara moral verdiğini gözlemledi.

• Avrupalı şirketlerin yüzde 44’ü raylı ulaşım ve araç kiralamanın önemli olduğunu düşünüyor. Bu, şirketlerin neden olduğu CO2 emisyonlarını neredeyse yarı yarıya azaltıyor.

• Konu sürdürülebilirlik yatırımları olduğunda hem Avrupalı hem de ABD’li şirketlerin yaklaşık yüzde 70’i emniyet ve güvenliğe öncelik veriyor. Buna ek olarak, Avrupalı şirketlerin yüzde 71’i sürdürülebilirlik uygulamalarının, giderlerde uzun vadeli tasarruflar sağladığını onaylarken, Amerikalı şirketlerin yüzde 68’i sürdürülebilirliğin toplumsal katkısına odaklanıyor.

Yeşil seyahat politikaları geliştirmek için öneriler İş seyahatleriyle çevreye verilen zararları azaltacak ve aynı zamanda şirketlerin giderlerini düşürecek bazı yöntemler:

1. Düşük karbonlu sürüşe yönelik farkındalığı artırmak

ABD Enerji Bilgi Yönetimi (EIA) araştırmalarına göre, 2014 yılında enerjiye bağlı karbondioksit emisyonlarındaki artışın en büyük sorumlusu ulaşım sektörüydü. Çünkü 2013-2014 yıllarında yakıt fiyatlarındaki düşüş, tüketimi artırmıştı.

Şirketin fosil yakıtlara olan bağımlılığını azaltmak için, çalışanlar düşük karbonlu sürüş seçenekleri hakkında bilgilendirilmeli. Çalışanlar şirket aracı kullanıyorsa, düşük karbon etkisi olan araçlar tercih edilmeli. Buna ek olarak çalışanlar araç kiralıyorsa, elektrikli veya hibrid araç kullanmaları için yönlendirilmeli.

2. Yalnızca gerekli olduğunda ve bilinçli uçak yolculukları yapmak

Genel sera gazı emisyonlarının yüzde 10’u, hava yolu ulaşımından kaynaklanıyor. Uçak dışında bir seçenek olmadığı zamanlarda uçak yolculuğunun bilinçli olarak yapılması çok önemli. Aktarmasız uçuşlarda ve ekonomi sınıfında az yükle uçmak ayrıca mümkün olan durumlarda tren yolculuğunu tercih etmek bu yöntemlerden birkaçı.

3. Bisiklet kullanmayı teşvik etmek

Bisiklet kullanımı son yıllarda oldukça artış gösterdi. Birçok şehirde bisiklete yönelik teşvikler de gün geçtikçe artıyor. Şirketlerde bisiklet kültürü geliştirmenin, sağlık ve motivasyon üzerinde çok olumlu etkileri var. Bisiklet kullanmaya teşvik etmek için çalışanlara hediye kartları, bisiklet kilitleri, duş alanları ve bisiklet tamir alanı gibi destekler sunulabilir. Sağlığa iyi gelmekle birlikte bisiklet, çalışanların yorucu ve stresli trafikten kurtularak daha mutlu ve yüksek motivasyonla çalışmalarına da yardımcı oluyor.

4. Gidilen kentte toplu ulaşım araçlarını kullanmak

İş seyahatlerinde yabancı bir kente giden çalışanlar, toplu ulaşım veya düşük karbonlu araç seçeneklerini kullanmaları için yönlendirilmeli. Toplu ulaşım, özellikle yabancı bir kentte güvenlik açısından daha iyi bir seçenek. Bunun dışında bazı otellerin sunduğu bisiklet kiralama servisinden de faydalanılabilir.

5. Sürdürülebilirliği ölçmek ve izlemek

Giderleri, verimi ve çevresel etkiyi ölçüp iyileştirmeyi sağlayacak politika ve prosedürleri uygulamak çok önemli. Sürdürülebilirliği destekleyen politikalar çevreyi kurtarmaktan fazlasını yapıyor; çalışanların moralini yükseltiyor, gereksiz harcamaları engelliyor ve şirket kültürünü besliyor. Bununla birlikte sürdürülebilirlik, şirket imajına da olumlu bir katkıda bulunuyor.

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ