HAKKIMIZDA ETKİNLİKLER ÜYELİK BASIN ODASI BİLGİ BANKASI KAYNAKLAR KARİYER İLETİŞİM

Trends

Güven Düzeyi Yüksek Kurum Kültürü Oluşturmak…

Fortune 2016 Çalışılacak En İyi 100 Şirket listesinden çıkarılan dersler.

Fortune Dergisi, 2016’nın en iyi işverenlerini listeledi ve bu kapsamda Great Place to Work® Enstitüsü tarafından açıklanan bulgulara göre güven düzeyi yüksek kurum kültürü ve çalışanların gönüllülüğüne dayalı iş hacmi arasındaki yakın bağlantı, bütün liderlerin güven düzeyi yüksek kurum kültürü kurmaya odaklanması gerektiğini gösteriyor.

Peki, 2016’nın Çalışılacak En İyi 100 Şirketi listesinde yer alan organizasyonlar neyi farklı yapıyor?

Great Place to Work® tarafından sunulan “İnsanı ve Amacı Birleştirmek: Güvenilir Kurum Kültürüne Sahip Organizasyonların Yetenekli Çalışanlarını Elinde Tutmasının 7 Yolu” adlı rapor, yüksek güven kültürüne sahip organizasyonların dikkat çeken 7 yönünü tanımlıyor:

1. Şirketinizin amacını tanımlayın ve insanları bu amaca bağlayın.
2. Çalışanlarınızın işlerini yapması için onlara güvenin ve yetki verin.
3. Çalışanlarınıza bir ses verin.
4. Müşterinizi tanıtın.
5. İş ortamınızı bir topluluk haline getirin.
6. Çalışanlarınızın katkılarının farkında olun.
7. “Karşılık vermeyi” markanızın bir parçası haline getirin.

Bu maddeler, iyi hissettiren fikirler listesi gibi görünebilir. Neden şirketler çalışanların hayatına bir amaç getirmeli ki? – Çalışanlara zaten maaşları ödeniyor, değil mi? Ayrıca, güven ve yetki neden bu kadar önemli ve iş ortamını bir topluluğa dönüştürmek gerçekten gerekli mi?

İlk olarak; ABD’nin İşçi İstatistikleri Bürosu’na göre ortalama bir insan, gününün yüzde 37’sini (yaklaşık 9 saatini) işte geçiriyor. İş dünyasının yeni katılımcıları olan Y kuşağının “Hayata Bir Kere Geliyoruz” mottosu göz önünde tutulursa; Y kuşağına mensup bir gencin, günün neredeyse yarısını onu mutlu etmeyen ya da ona bir amaç vermeyen bir yerde geçirmeyi tercih etmesini beklemek pek de gerçekçi olmayacaktır. X kuşağı bu yaklaşımı eleştirebilir ancak Y ve Z nesilleri amaç ve mutluluğa yönelik soruları sık sık soruyor, yaşamlarına bir amaç getiren ve değerlerini paylaşan organizasyonlarda çalışmayı istiyorlar. Çünkü onlar iş gücündeki boşlukları doldurmaya başlarlarken çeşitlilik, ilişki kurma ve topluma olumlu bir katkı sağlama konularına olan ilgilerini de beraberlerinde getirdiler.

İkincisi, Y ve Z jenerasyonlarının girişimci bir ruhu var. Onlar yaşadıkları toplumdaki problemleri çözmeye niyetli, yenilikçi ve proaktif bir yaklaşım benimseyecektir ki bu da aslında şirketler için çok iyi bir haber. Ancak girişimci kişiliklerin, özgürlük ve esneklik sunan iş ortamlarına ihtiyacı var. Daha da önemlisi başarısızlık riskine rağmen yeni fikirlerini uygulamak için fırsatlara gereksinim duyuyorlar. Bu yeni eko-sistemin başarısı ise yönetimin birtakım güç ve kontrolleri çalışanlara devredebilme kabiliyetine bağlı – bu, güven kurmanın kilit ilkesi. Öyle görünüyor ki en azından Great Place to Work® raporuna göre, şirketler çalışanlarına güvendiklerinde çalışanlar bunun karşılığını 10 katıyla geri veriyor.

Son olarak, neden şirketler iş yerini bir topluluğa dönüştürmeli sorusu… Google, mükemmel ekibini kurma sürecinde bir keşifte bulundu – bunu belki herkes biliyor ancak Google kanıtladı: “Kimse ofise geldiğinde ‘iş suratı’ takınmak istemiyor.” Genç kuşaklar, paylaşmaya alışık – Instagram’da tatil fotoğraflarını paylaşıyorlar, Facebook’ta evcil hayvanlarının veya bebeklerinin görüntülerini paylaşıyorlar, Twitter’da laflarını paylaşıyorlar. Birden saat sabah 09.00’ı gösteriyor ve artık paylaşmak yok. Genç jenerasyonun iki dünyası olan ev ve iş, uzlaşamadan birleşiyor. En iyi işverenler listesinin bu yıl da birincisi olan Google aynı zamanda, birbirleriyle kişisel bilgilerini paylaşan bireylerden oluşan ekiplerin yavaş yavaş psikolojik bir güven oluşturduğu ve bunun yüksek performanslı ekiplerin en önemli özelliği olduğu sonucuna da vardı. Psikolojik güvenlik, bir ekipte karşılıklı konuşma ve empatiyi güçlendirerek ekip üyelerinin projeler hakkında zorlayıcı ve dürüst tartışmalar yapabilmesini kolaylaştırıyor. Tartışan ve fikir birliğine kolay kolay varmayan ekipler daha başarılı oluyor çünkü bir ürün hatasını öngörüp engelleyebiliyor, tasarımdaki açıkları ortaya çıkarıp iyileştirebiliyor, birbirlerinin sınırlarını ve fikirlerini rekabette öne çıkmalarını sağlayacak şekilde zorlayabiliyor.

Evet, liderler güvenilir kurum kültürü kurmaya odaklanmalı. Gönüllülüğe dayalı çalışmayı ve altında yatan nedenleri göz ardı etmek şirketler için pahalıya mal olur ve bu sadece parayla ölçülebilecek bir kayıp olmaz. 

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ