HAKKIMIZDA ETKİNLİKLER ÜYELİK BASIN ODASI BİLGİ BANKASI KAYNAKLAR KARİYER İLETİŞİM

YÖNETİM

Şule Yücebıyık Yönetim Kurulu BaşkanıBorusan Kurumsal İletişim Direktörü

Şule Yücebıyık, 1994 yılında İstanbul Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu. Üniversitenin aynı bölümünde Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Tarihi alanında yüksek lisans yaptı. Profesyonel iş yaşamına gazeteci olarak TRT İstanbul Haber Merkezi’nde başlayan Yücebıyık, Yeni Yüzyıl Gazetesi’nde ekonomi muhabiri olarak çalışmaya devam etti.

1996 yılında Milliyet Gazetesi’nde göreve başlayan Yücebıyık, gazetenin ekonomi departmanında 10 yılı aşkın süre muhabir/köşe yazarı ve editör/yönetici olarak çalıştı. 2006–2008 yılları arasında Global Hill&Knowlton Halkla İlişkiler Ajansı’nda Başkan Yardımcılığı yapan Yücebıyık, 2008 yılından bu yana Borusan Holding’in Kurumsal İletişim Direktörü olarak görev yapıyor.

Toplumsal sürdürülebilirlik ve kadını güçlendirme alanında faaliyet gösteren TÜSİAD, İş Dünyası ve Sürdürülebilir Kalkınma Derneği (SKD), Global Compact Türkiye gibi yerel ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarında aktif rol alan Yücebıyık, 2014’ten bu yana BM’ye bağlı Women Empowerment Principles’ın (WEP’s) Uluslararası Danışma Kurulu üyesidir.

Ayşenur Aydın Kurumsal İletişimciler Derneği Başkan YardımcısıOpet Petrolcülük A.Ş Kurumsal İletişim Müdürü

Ayşenur Aydın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-TV bölümünden 1990 yılında mezun oldu. Üniversite eğitimi sırasında Dünya Gazetesi’nde başladığı ekonomi gazeteciliğinin ardından, Türkiye’nin ilk halkla ilişkiler şirketlerinden IMAGE ve Strateji Tanıtım’la iletişim sektörüne adım attı.

Akaryakıt dağıtım sektörünün öncü markalarından OPET’te göreve geldiği günden bu yana; ulusal ve uluslararası alanda pek çok ödül alan sosyal sorumluluk projelerinin ( Temiz Tuvalet Kampanyası, Yeşil Yol Projesi, Örnek Köy Projesi, Tarihe Saygı Projesi ve Trafik Dedektifleri Projesi) kurgulanması, uygulanması ve koordinasyonunda aktif olarak rol oynamaktadır. Projelerin, sonuç odaklı, sürdürülebilir ve süreklilik içeren şekilde uygulama, geliştirme ve iletişimini yürütmektedir. OPET markasının itibar ve kriz yönetimi, dijital ve konvansiyonel medya ile olan iletişim süreçleri ile sponsorluk çalışmaları ve basılı yayınları içeren tüm iletişim süreçleri sorumluluk alanları arasında bulunmaktadır. Ayşenur Aydın çeşitli üniversite ve eğitim kurumlarının davetlisi olarak sektörel bilgi ve deneyimlerini paylaşmakta ayrıca ICF ADLER ekolü ile profesyonel koçluk çalışmaları yapmaktadır. Evli ve bir kız çocuk annesidir. KİD (Kurumsal İletişimciler Derneği) Başkan ve TÜHİD (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) Yönetim Kurulu üyesidir.

Fatma Çelenk Yönetim Kurulu Başkan YardımcısıSoyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü

Mimar Sinan Üniversitesi mezunu olan Fatma Çelenk, iş hayatına 1990 yılında TRT’de başladı. İngiltere Pinewood Stüdyoları ile ABD Universal ve MGM Stüdyoları’nda sinema ve TV endüstrisi üzerinde proje bazlı çalışmalar yaptıktan sonra, iş hayatına radyo programcılığı ve Doğan Grubu bünyesinde Halkla İlişkiler Müdürü olarak devam etti. 1999 yılında Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı’na geçerek şirket ortağı-yönetim kurulu üyesi olan Çelenk, 2001 yılında 4FACE İletişim Danışmanlığı şirketini kurdu.

Profesyonel iş hayatına Ciner Grubu Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Müdürü olarak devam eden Çelenk; 2006 yılında Soyak Holding’de Kurumsal İletişim Takım Lideri olarak göreve başladı. 2008 yılında Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü olarak atanan Fatma Çelenk, halen Gayrimenkul, Enerji, Döküm ve Çimento Gruplarındaki 11 şirketin iletişim faaliyetlerini yürütmektedir.

GYODER organizasyon ve iletişim komitesi üyesi, TUSİAD Yurtdışı İletişim Komitesi Danışma Kurulu Üyesi, TKSSD (Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği)–Yönetim Kurulu Üyesi, KİD (Kurumsal İletişimciler Derneği)-Yönetim Kurulu Üyesi, İtibar Atölyesi- Danışma ve İcra Kurulu Üyesi, EKOIQ Dergisi-Danışma Kurulu Üyesidir.

Ömer Ertüm Kurumsal İletişim YöneticisiSabancı Üniversitesi

R. Ömer Ertüm 1977 yılında İstanbul'da doğdu. Saint Benoit Fransız Lisesi'nin ardından İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünü bitirdi. Mezuniyet sonrası aynı bölümde yüksek lisans çalışmalarına devam ederken Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne bağlı Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu'nda çalışmaya başladı. 11 yıl boyunca çalıştığı kurumda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim,Etkinlik Yönetimi ve İş Geliştirme gibi farklı bölümlerde yöneticilik yaptı.

Kurumsal İletişimciler Derneği ve Saint-Benoit Mezunlar Derneği üyesi olan Ömer Ertüm, halen Sabancı Üniversitesi Halkla İlişkiler Yöneticisi olarak profesyonel yaşantısına devam etmektedir. Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU) ile Kurumsal İletişimciler Derneği bünyesinde hazırlanan Kurumsal İletişim Sertifika Programları’nda "Etkinlik Yönetimi" dersleri vermekte olan Ömer Ertüm, Fransızca ve İngilizce bilmektedir.

Murat leCompte Yönetim Kurulu Asil üyeSOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı

Enerji ve Teknoloji endüstrilerinde 30 yılı aşkın bir kurumsal tecrübeye sahip olan Murat LeCompte, Boğaziçi Üniversitesi’nden Turizm İşletmeciliği ve University of Houston’dan Otel Yöneticiliği ve İşletme dereceleri ile mezun oldu.

1990-2006 yılları arasında Bilişim Teknolojileri sektöründe çeşitli uluslararası şirketlerde 16 yıl çalışan Murat LeCompte, farklı alanlarda yöneticilik yapmış ve birçok dev projeye imza atmıştır. Stratejik İlişkiler ve İş Geliştirme Müdürlüğü, Ülke Eğitim Projeleri Direktörlüğü, Kamu İlişkileri Müdürlüğü ve Basın Sözcüsü gibi üst pozisyonlarda görev almıştır.

2006 yılında Enerji sektörüne geçen LeCompte, 11 yılı aşkın bir süre BP Türkiye’de Kurumsal İlişkiler bölümünü yönetmiştir. BP’de ilk başta Kurumsal İletişim Müdürlüğü yapan LeCompte, sonrasında ise Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Müdürlüğü ve 2012-2017 yılları arasında Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevlerini icra etmiştir.

2017’de SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı olarak atanan LeCompte, Azerbaycan Cumhuriyeti’nin Devlet Petrol Şirketi olan SOCAR’ın Türkiye’deki medya ilişkileri, kurumsal ilişkiler, kurumsal sorumluluk, kurum içi iletişim ve kriz yönetimi gibi farklı alanlardaki stratejilerini yönetmekten sorumludur.

Gerek kurumsal iletişim, gerekse eğitim ve iş geliştirme alanlarında çok sayıda kurum içi ve dışı ödülü bulunan Murat LeCompte, aynı zamanda Kurumsal İlişkiler Enstitüsü’nün yönetim kurulunda yer almaktadır.

Gonca Sofuoğlu Temiz Yönetim Kurulu Asil ÜyeFord Otosan Kurumsal İletişim Müdürü

İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan ve Marmara Üniversitesi'nde İşletme dalında master yapan Gonca Sofuoğlu Temiz, iş yaşamına Otosan Pazarlama A.Ş.’de başladı.

1994’den bu yana Ford Otosan’da Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcılığı kapsamında çeşitli görevlerde bulunan Temiz, 1997 ile 2008 yılları arasında Ford Otosan’ın Pazarlama ve Kurumsal İletişim ekibini yönetti. 2015 yılı itibariyle Ford Otosan Kurumsal İletişim Müdürü olarak atandı.

Bu çerçevede Ford Otosan’nın iletişim stratejilerinin bütünleşik olarak oluşturulması ve gerçekleştirmesi için medya ilişkileri, etkinlik yönetimi, sürdürülebilirlik iletişimi, kurumsal kimlik ve tasarım süreçlerinin yönetimi konusunda sorumluluk üstleniyor. Gonca Sofuoğlu Temiz, evli ve Demir ve Derin’in annesidir.

Başak Solmaz Karaüç Yönetim Kurulu Asil ÜyeTüsiad Kurumsal İletişim Müdürü

İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri ve Sosyoloji bölümlerinden mezun olan Başak Solmaz Karaüç, aynı üniversitede Kültürel İncelemeler bölümünde yüksek lisans eğitimini tamamladı.

Çalışma hayatının ilk yıllarında gazetecilik yapan Başak Solmaz Karaüç, 32. Gün Haber programında muhabir ve araştırma görevlisi olarak çalıştı. Bu süreç içerisinde 32. Gün’ün prodüksiyon hizmetlerini yürüten “Bir TV” bünyesinde üretilen çok sayıda belgeselde çalışma imkanı buldu. Televizyon gazeteciliği alanındaki çalışmalarına CNNTÜRK’te Dış Haberler Muhabiri olarak devam etti.

Gazeteciliğin ardından kariyerini sivil toplum ve kurumsal iletişim alanında sürdürmeye karar verdi. TÜSİAD’da 12 yıldır görev yapan Solmaz Karaüç, 2007 yılından bu yana Kurumsal İletişim Direktörlüğü görevini sürdürüyor. Kuruma uygun iletişim stratejisinin belirlenmesi ve uygulanması konusunda sorumluluk üstlenen Başak Solmaz Karaüç, belirlenen strateji çerçevesinde, genel kamuoyunu ve kurumun paydaşlarını TÜSİAD'ın görüşleri ve faaliyetleri ile ilgili bilgilendirmek için yürütülen tüm iletişim çalışmalarını koordine ediyor.

İstanbul Bilgi Üniversitesi Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nda “Sivil Toplum İletişimi” üzerine eğitmenlik yapan Solmaz Karaüç, 2003 yılında ABD’nin önde gelen düşünce kuruluşlarından German Marshall Fund tarafından oluşturulan Marshall Memorial Fellowship liderlik programına kabul edildi. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nde (TÜHİD) ve Kurumsal İletişimciler Derneği’nde (KİD) Yönetim Kurulu Üyeliği görevini sürdürüyor.

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ