İleriye güvenle bakabilmek, belirsizliği yönetebilmek ve yeni gerçekliğe kendinden emin adımlarla ilerlemek için, elimizde bir kılavuz olsun istedik. Pandemi ile birlikte, akışını durduramadığımız modernitenin yeni fazına, bir metotla yaklaşmak istedik.
Modernite keşfetmez, fetheder biliyoruz.
Kurumsal İletişimciler Derneği olarak faaliyet gösterdiğimiz bu dünyayı araştırmak için BMF Danışmanlık ile yola çıktık. Araştırmamızın temelini oluşturmak, yoğun ve güncel bilgileri edinmek adına 55 kurum ve sektöründe öncü kişilerle birlikte bu akıl yolculuğunu yürüttük.
Elde ettiğimiz tema ve kodlar araştırmamızın başlıklarını şekillendirirken, içerikte ise çalışmamıza katılan kurumların deneyimlerinden yararlandık. Devamında, görüşmelerde konuştuğumuz başlıklardan ilham alarak bir soru seti hazırladık. Kapalı uçlu sorularla Kurumsal İletişim profesyonellerinin tutum ve davranışlarını ölçülebilir kılarken, açık uçlu sorularla araştırmamızın öne çıkan bulgularını teste aldık.
Görüşme gerçekleştirdiğimiz kurumların dijital tüketim alışkanlıkları ile ilgili verilerini de göz önünde bulundurarak analizlerimizi destekledik. Bu sürecin sonunda deneyimlerimizi, birlikte düşünme serüvenimizin ürünlerini, cevaplardan çok üzerine düşünmeye değer sorular olarak bir araya getirdik.