Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi 4. Faz Araştırma Raporu Yayımlandı. Raporda yer alan en çarpıcı sonuçlar;
* 2018’de açıklanan 10 senelik trend ortalamasında %35 olan kadın ana karakter oranı, 2021 itibariyle %53’e ulaştı.
* Banka ve finans reklamlarında kadın ana karakter oranı 2019’da %27, iken 2021’de %54 oldu.
* Geleneksel olarak kadınlarla özdeşleştirilen Ev Temizlik ve Bakım reklamlarında erkek ana karakter oranı 2019’da %8 iken 2021’de %50 oldu.
* TV reklamlarında, kadın ana karakterlerin çalışan rolünde gösterilme oranı %33 olarak gerçekleşti, geçen yıl bu oran %24’tü.
* Kariyer kadınları görünürlüğünü en çok artıran cinsiyet rolü oldu, %9’dan %20’ye yükseldi.
* Evi çekip çeviren rolündeki erkeklerin oranı 2020’ye göre 3 kat yükselmiş durumda (%4’ten %13’e).
Değişmeyen tek şey; kadınlar dışses olarak seslerini hala duyuramıyor, erkek dışses hakimiyeti devam ediyor! Her 4 Effie TV reklamından sadece 1’inde kadın dışses kullanılıyor. Reklam endüstrisinin kadın dışses kullanma konusunda ikna edilmeye ihtiyaç duyduğu görülüyor.
Raporun tamamını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.