Twentify tarafından yapılan “Metaverse Dijital Yaşam Anketi”, kullanıcıların bu kavram hakkındaki hislerini ve beklentilerini ortaya koyuyor.
Katılımcıların yüzde 63’ünün çok emin olmasa da metaverse hakkında bazı fikirleri var. Yine de kendinden emin bir şekilde metaverse’ü açıklayabilenlerin oranı sadece yüzde 21. Katılımcılar arasında metaverse çoğunlukla “gerçek dünyanın sanal kopyasında sanal arsalar alıp, evler yapıp sanal karakterle yaşayabileceğimiz bir evren” olarak tanımlanıyor.
Katılımcılara metaverse hakkında düşünceleri sorulduğunda ise yüzde 60’ı metaverse’ü heyecan verici bir teknolojik gelişme olarak görüyor.
#Metaverse’te sanal arsa alma konusunda katılımcılar arasında net bir görüş birliği yok. Katılımcıların yüzde 28’i bunu güvenilir bulmazken, yüzde 23’ü iyi bir yatırım fırsatı olarak değerlendiriyor. Ve katılımcıların sadece yüzde 28’i metaverse üzerinden arsa alabileceğini ifade ediyor. Kadınlar ise metaverse arsası satın almaya pek sıcak bakmıyor (yüzde 44).
Katılımcıların yüzde 32’si metaverse varlıklarının iyi bir yatırım fırsatı olduğunu, yüzde 28’i ise bu dijital varlıkların metaverse evreninde bir ihtiyaç olacağını düşünüyor. Dijital ürünleri satın almayı katılımcıların yüzde 23’ü gereksiz ve saçma bulurken, yüzde 43’ü ise bunu bir trend olarak görüyor.
Katılımcıların yarısı metaverse’ün gençlere yönelik olduğunu düşünüyor. Metaverse, “gerçek hayata alternatif olmak” konusunda katılımcılar nezdinde arada kalmış gibi görünüyor. Metaverse’ün teknoloji şirketlerinin yeni ürün ve hizmetlerini satmak için oluşturdukları bir şey olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 53.
Katılımcıların yüzde 35’i gerçek dünyadaki fiziksel ürünleri, sanal evrendeki mağazalardan satın alma fikrine sıcak bakarken, yüzde 30’u fiziksel dünyadaki mağazaları tercih edeceğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 25’i ise sanal evrendeki dijital mağazalardan satın alma işlemini gerekli görmüyor.
Haberin tamamını okumak için buraya tıklayabilirsiniz.