Kısa fakat yoğun bir süreçtir halka arz. Hele ki bu süreç başlayana kadar iletişim çalışması yapmamış bir kurumsanız, bu birkaç aylık sürede hem kurum ve kurum liderinizin iletişimini şeffaf bir şekilde yapacak hem de finansal iletişiminizi gerçekleştireceksiniz. İşin içine bir de kriz iletişimi girdi mi, Kurumsal İletişim Departmanı’nda şenlik var demektir! Bunun yanında, iletişimini sağlıklı bir şekilde yürüten kurumlar için çok keyifli bir süreç olacağından şüpheniz olmasın.
Birkaç önemli husus halka arzın iletişim yönünden bir kaosa dönüşmesini önleyebilir;
• Uzun yıllara dayanan bir iletişim süreciniz yoksa, şirketinizin halka arzı düşünülmeye başlandığı anda ve hatta öncesinde iletişim çalışmaları başlamalı. Çünkü halka arz sırasında SPK kuralları gereğince iletişimde bazı kısıtlamalar olacaktır.
• Mesajlarınız net olarak belirlenmeli. Hem Kurumsal İletişim hem Yatırımcı İlişkileri hem de liderlerinizin söylemleri aynı mesajları içermeli.
• Tüm paydaşlara eşit mesafede durularak, sağlıklı bir diyalog içinde bulunulmalı.
• Krize neden olabilecek konular önceden tespit edilerek ona göre aksiyon planları oluşturulmalı. Çünkü hiç hazırlıklı olmadığınız ve hiç ama hiç beklemediğiniz bir anda sizi bir sürpriz bekleyebilir. Örneğin halka açılacağınız günün bir gün öncesi tüm planlar alt üst olabilir. Bu durumda en önemli konu soğukkanlılıkla, paniğe yer vermeden krizi tüm açılardan değerlendirerek nasıl bir iletişim yöntemi izleneceğine kurum yönetimi ile birlikte karar vermektir.
• Ayrıca sosyal medya dahil tüm iletişim mecraları verimli bir şekilde kullanılmalı. Tabii ki, bunun için kurum hesaplarının halka arzdan en az bir yıl önce açılmış ve aktif kullanılıyor olması avantajınıza olacaktır.
Sözün özü; halka arz çok meşakkatli bir dönem olsa da keyifli, sürprizlerle dolu, enerjik ve heyecanlı bir süreçtir. İleride paylaşabileceğiniz çok anınız olacağından şüpheniz olmasın.
H. Deniz Bilecik
Kurumsal İletişimciler Derneği Üyesi
Bu yazı Campaign Türkiye Eylül 2015 sayısında yer almıştır.